Vispgröt är något jag växt upp med. Mamma lagade ofta vispgröt på lingon till mig och min syster. Jag åt gröten med endast socker på och min syster ville ha mjölk till. Jag gillar att äta vispgröten både kall som varm. Vanligen äts den kall. 

Whipped semolina porridge is something I grew up with. Mom cooked often whipped porridge on cranberries to me and my sister. I ate it with only sugar and my sister wanted milk with it. I like to eat the porridge cold or hot. Commonly it's eaten cold.



Whipped Berry Semolina Porridge

5 dl water
3/4 dl semolina
1,5 dl berries
0,5 dl coconut sugar, or after taste
1/4-0,5 tsp salt

Bring water to a boil. Add semolina, berries, sugar and salt. Cook for about 10 minutes. Add more salt and sugar if you want. Let cool and then whisk until fluffy. Serve with berries, almond milk...


Vispgröt med Bär

5 dl vatten
3/4 dl mannagryn
1,5 dl bär
0,5 dl kokossocker, eller efter smak
1/4-0, 5 tsk salt

Koka upp vatten. Blanda i mannagryn, bär, socker och salt. Koka i ca 10 minuter. Smaka av och lägg till mer salt och socker om du vill. Låt svalna och vispa sedan pösigt. Servera med bär, mandelmjölk...