Jag var sugen på glass och ville experimentera så jag gjorde proteinglasspinnar med smak av choklad och jordnötssmör. Jag kommer definitivt att göra dessa igen och då tillsätta mera jordnötssmör lite här och där i glassen för det passade så bra och gav en krämig smak. Istället för kokosgrädde kan man använda grädde om man så vill. Och har du chokladproteinpulver hemma kan du bra ta den. Nu använder jag ett proteinpulver som innehåller både vassle och kreatin. Kreatin gör blandningen tjockare, så om du endast använder dig av vassle ta då mera pulver eller mindre vätskemängd. Efter detta experiment har jag så många olika idéer till glasspinnar som jag måste testa :)

I was craving ice cream and wanted to experiment so I made protein ice cream popsicles flavored with chocolate and peanut butter. I will definitely be making these again and then add more peanut butter here and there in the ice cream because it gave a yummy and creamy taste. Instead of coconut cream, you can use cream if you like. If you have chocolate protein powder at home, you can use that as well. The protein powder that I'm using contains both whey and creatine. Creatine makes the mixture thicker, so if you only use whey then you have to use more powder or a smaller amount of liquid. After this experiment, I have so many different ideas for popsicles that I must make :)



Chocolate Peanut Butter Protein Ice Cream Popsicles

2 scoops vanilla protein powder (I used Muscletech)
2 dl coconut cream
2 dl water
2 tbsp cocoa powder 
peanut butter

Mix together protein, cream, water and cocoa powder (I use a shaker bottle). Pour the mixture halfway into four (or more, depending on the size of your popsicles) ice cream popsicle molds and add some peanut butter. Pour on the remaining mixture. Freeze until settled.


Choklad-Jordnötssmör Proteinglasspinnar

2 skopor vaniljproteinpulver (jag använde Muscletech)
2 dl kokosgrädde
2 dl vatten
2 msk kakaopulver
jordnötssmör

Blanda ihop protein, grädde, vatten och kakaopulver (jag använder en shaker flaska). Häll blandningen halvvägs i fyra glassformar (eller fler, beroende på storlek) och tillsätt lite jordnötssmör. Häll på den resterande blandningen. Frys tills fast.