När vi var hemma under jul lagade min mamma en grönsakspurésoppa till oss och det var speciellt god tyckte jag. Hemligheten var persilja!! Ja, det blev så otroligt gott med persilja i, något jag aldrig själv haft i. Så nu när jag gör mina soppor har jag i mycket persilja. Tack mamma för den enkla men ack så goda idéen.

When we were at home during Christmas my mom cooked a vegetable puree soup for us and it was particularly good, I thought. The secret was parsley!! Yes, it was so incredibly good with parsley, something I never have added myself. So now when I make my soups I add a lot of parsley. Thanks mom for the simple but oh so good idea.


Grönsakssoppa med Persilja

sötpotatis
potatis
morot
broccoli
röd lök
buljongtärning
persilja
färskost eller kokosmjölk
salt 
peppar

Skala och skär grönsakerna i mindre bitar. Koka dem i vatten med en buljongtärning. När grönsakerna är nästan färdiga lägg i grönkål och persilja. Häll bort en del av kokvattnet och mixa soppan slät. Tillsätt kokosmjölk eller färskost. Krydda efter smak.



Vegetable Soup with Parsley

sweet potato
potato
carrot
broccoli
red onion
stock cube
parsley
cream cheese or coconut milk
salt
pepper

Peel and cut the vegetables into smaller pieces. Cook them in water with a stock cube. When the vegetables are almost ready add the kale and parsley. Pour off some of the cooking water and blend the soup. Add coconut milk or cream cheese. Season to taste.