Gillar du tranbär? Jag tycker om det syrliga i dem och tycker att de passar bra att ha i gröt. Jag sötar inte min gröt, men det är en smaksak om man vill tillsätta sötning. Jag skulle använda lingon, men det får man inte här i Amsterdam, så därför använder jag tranbär. Har du lagat gröt med lingon eller tranbär?

Do you like cranberries? I like the tartness in them and think they are good to have in oatmeal. I do not use any sweetener in  my oatmeal, but you can add some if you want. I would use lingonberries, but you do not get it here in Amsterdam, so I use cranberries. Have you made oatmeal with lingonberries or cranberries?


Tranbärsgröt

1 dl havregryn
1,5 dl havremjölk
1 dl vatten
0,5 dl tranbär, frysta
salt

Lägg alla ingredienser i en kastrull och låt sjuda i några minuter. Häll upp i en skål och toppa med tranbär och kanel. 



Cranberry Oatmeal

1 dl oatmeal
1.5 dl oat milk
1 dl water
0.5 dl cranberries, frozen
salt

Put all the ingredients in a saucepan and let simmer for a couple of minutes. Pour into a bowl and top with cranberries and cinnamon.